Biblia

I zapytał go pewien dostojnik tymi słowy: Nauczycielu dobry, co mam czynić, aby odziedziczyć żywot wieczny? Rzekł do niego Jezus: Dlaczego zwiesz mnie dobrym? Nikt nie jest dobry, tylko jeden Bóg. Znasz przykazania: Nie cudzołóż, nie zabijaj, nie kradnij, nie mów fałszywego świadectwa, czcij ojca swego i matkę swoją. Ten zaś rzekł: Tego wszystkiego przestrzegałem od młodości. A gdy to Jezus usłyszał, rzekł do niego: Jeszcze jednego ci brak. Sprzedaj wszystko, co tylko masz i rozdaj ubogim, a będziesz miał skarb w niebie, a potem przyjdź i naśladuj mnie. Ten zaś, usłyszawszy to, zasmucił się; był bowiem bardzo bogaty. A Jezus, gdy go takim ujrzał, powiedział: Jak trudno tym, którzy mają majętności, wejść do Królestwa Bożego. Łatwiej bowiem wielbłądowi przejść przez ucho igielne, niż bogatemu wejść do Królestwa Bożego. A ci, którzy to usłyszeli, rzekli: Któż tedy może być zbawiony? On zaś rzekł: Co niemożliwego jest u ludzi, możliwe jest u Boga.

Ew św Łukasza 18, 18-27

Historia o bogatym młodzieńcu pojawia się w kilku miejscach w Nowym Testamencie. Najbardziej wymownie zdaje się wybrzmiewać w Ewangelii wg Łukasza dzięki sąsiedztwu opowieści o Zacheuszu – ta ostatnia pojawia się tylko u Łukasza. Popatrzmy zatem na te fragmenty Ewangelii (oba w przekładzie Biblii Warszawskiej):

WELS

Czy niektóre grzechy są gorsze od innych? Odkąd Bóg powołał nas do miłowania Jego oraz bliźnich jak siebie samych, każda niedoskonałość w sercu, mowie i czynie przywołuje trudne do wypełnienia Boże prawo. W 2 rozdziale swojego listu Jakub tak pisze: " Ktokolwiek bowiem zachowa cały zakon, a uchybi w jednym, stanie się winnym wszystkiego." Każdy z moich grzechów to bezprawny bunt przeciwko Bogu, który stworzył mnie, abym był obliczem Jego miłości na ziemi.

Portal Konfesyjni Luteranie

Portal „Konfesyjni” został założony z inicjatywy wiernych Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego w R.P. celem kultywowania czystości i prostoty wykładni Słowa Bożego zawartej w Księgach Symbolicznych a także rozbudzenia zachwytu nad starochrześcijańskimi korzeniami naszej liturgii, która wraz z sakramentem Wieczerzy Pańskiej, stanowi centrum religijnego życia Chrześcijan wyznania Ewangelicko - Augsburskiego.